Basketbal, basketbal, basketbal en oh.. basketbal - Reisverslag uit Nebraska, Verenigde Staten van Hannah Crijns - WaarBenJij.nu Basketbal, basketbal, basketbal en oh.. basketbal - Reisverslag uit Nebraska, Verenigde Staten van Hannah Crijns - WaarBenJij.nu

Basketbal, basketbal, basketbal en oh.. basketbal

Blijf op de hoogte en volg Hannah

10 December 2014 | Verenigde Staten, Nebraska

De afgelopen week hadden de meiden laat training (jammer genoeg). Op vrijdag hadden we onze eerste échte basketbal wedstrijd. Eerst is Girls JV dan Boys JV, daarna Girls Varsity en Boys Varsity.

In Girls JV ben ik een starter, dus ik begin met spelen. Ik ben een postplayer (onder de basket) en ik had aardig wat speeltijd deze wedstrijd. We hebben deze wedstrijd uiteraard gewonnen, en nee.. ik heb jammer genoeg geen punten gescoord. NOG niet! Na de wedstrijd gingen we het kleedlokaal in en kregen we wat feedback, die erg positief was. Daarna vertelde Coach we er 'suites-up' bleven voor de Varsity game en ik was er een van! In de Varsity game heb ik de laatste acht minuten van de wedstrijd gespeeld en dat ging goed! Tegen het einde van de wedstrijd riep iedereen dat ik moest schieten, dus dat deed ik ennnn... de bal ging tegen de binnenkant van de rim aan en schoot direct weer eruit.. heel erg balen natuurlijk. De Girls Varsity wedstrijd hebben we gewonnen met 60 tegen 23!

Op zaterdag hadden we weer een basketbal wedstrijd. Beiden hadden we weer gewonnen, alleen deze keer heb ik niet in Varsity gespeeld. Ik zat wel op de bank, maar het was zo een spannende wedstrijd dat niemand van JV het veld in ging.

Op zondag was er een EF Meeting in Lincoln. Iedereen moest eten en een cadeautje meebrengen. Het was heel leuk om iedereen weer even te zien en bij te kletsen. Na het eten gingen we cadeautjes uitwisselen met een soort van spelletje en ik heb een Nebraska Husker muts gekregen. Ik ben er heel erg blij mee. In de avond had mijn gastzusje een vriendinnetje over, want ze moesten iets klaarmaken voor een project dat ze aan het doen zijn. En jaaa, het project ging natuurlijk over Nederland! Ze moesten een gerecht/lekkernij klaarmaken van Nederland en ze hadden gekozen voor oliebollen. Ze waren erruuuuug lekker!

Gisteren is er niet zo heel veel gebeurd, alleen na school basketbal training en vandaag hadden we weer een basketbal wedstrijd. Girls JV heeft gewonnen en Girls Varsity heeft jammer genoeg verloren. "Natuurlijk" was ik weer 'suites-up', maar ik heb niet gespeeld en dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik krijg mijn 'time to shine' nog wel!

Hugs and kisses from 'the Foreigner'

P.S. Er gaan heel wat posts over basketbal komen, want er komen een heleboel wedstrijden (wat ik overigens niet erg vind) aan plus het is het enige spannende dat er nu een beetje aan de gang is.

  • 10 December 2014 - 11:17

    Gusta Crijns:

    Toppertje! Morgen ga ik worstenbroodjes bakken bij oma!
    Dikke zoenen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannah

Actief sinds 19 Okt. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3959

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Amerika

Landen bezocht: